duminică, 12 februarie 2012

Iubeste mereu, iubeste romaneste, nu doar de DRAGOBETE !

Salutari calde, dragi cititori ai blogului. Scuzati-ma ca nu am mai scris nimic despre actiunile mele din ultima perioada. Va promit ca nu o sa mai scriu asa rar..
A trecut aproape jumate din luna dragostei, din luna iubirii...Ce prostie...Cum am zis mereu. De ce sa-i arati persoanei iubite ca o iubesti doar  in aceasta luna ? Fa-o mereu, cu o vorba buna...din cand in cand o floare. Cand spun persoana iubita nu ma refer doar la iubit/a, ci si la prieteni si familie. De ce ? Pentru ca si pe ei ii iubesti....Doar eu sunt prostul care da mereu ca bata in balta, mai ales atunci cand nu trebuie. sau cum e vorba romanului. Ma inec la mal, ca tiganu'.
Sa vedem. Peste 50% din persoanele cu care am vorbit, vor sarbatori Valentine's Day ? Le-am intrebat ceva simplu : De ce ? Si mi-au spus : Pentru ca e mai marfa, cool si atentie...LA MODA ? Cum coaie sa fie la moda o rabatoare ? Nu inteleg ? Craciunul e o sarbatoare la moda ? Rusaliile la fel ? Pana mea...In fine...Eu le-am spus un singur lucru sa faca atunci cand ajung acasa...Sa se uite in calendarul crestin-ortodox si sa-mi spuna ce sarbatoare e pe data de 14 februarie...Supriza. Nu e Sf. Valentin...Coaie, de ce sarbatoresti ceva ce nu exista ? Le-am spus simplu. Daca vrei sa iubesti, fa-o romaneste. In limba ta...Daca vrei sa o faci acum in mod special, in luna dragoste, fa-o macar de DRAGOBETE ! Sarbatoare pur romaneasca ! Asadar, pe 14 februarie in calendarul crestin-ortodox, sarbatorim : Sfintii CuviosiAuxentiu, Maron si Avraam., nici decum Sf. Valentin. Romano-catolicii ii cinstesc pe 14 februarie  SS. CIRIL, călug. şi METODIU, ep., patroni ai Europei UP ( nu stiu ce inseamna prescurtarile). Ei sarbatoresc pe 13 Sf. Valentin. Greco-catolicii pe data de 14 februarie ii cinstesc pe  : Cuv. Auxenţiu; [Chiril şi Metodiu - patronii Europei]. UP. Primul articol legat de 14 februarie, gasit prin google, arata cam asa :
 14 februarie, zi cunoscuta in toata lumea ca Valentine’s Day sau Ziua Indragostitilor, este ziua in care se sarbatoreste iubirea. 14 februarie este ziua in care Sfantul Valentin, patronul tuturor indragostitilor, a fost executat pentru “crima” sa de a celebra iubirea.



Pai si cine il cisteste cu adevarat ? Toti crestinii ? Sa inteleg sa aceste patron al iubirii este cinstit de toata lumea, precum Iisus ? Cred ca o iau razma mai mult decat credeam...Nu vroiam sa intru asa adanc in aceasta postare. Am vrut sa fie una scurta si succinta !
Asadar biserica ortodoxa in cinsteste pe Sf. Valentin pe data de 16 februarie ! Asadar tot inainte dragilor, la atac ! Exista 3 legende legate de Sf. Valentin. Eu nu va spun nici macar una. Puteti cauta pe net...Va spun doar asa :sarbatoriti ce-i al vostru. Sunteti romani, trebuie sa fiti mandri ca sunteti romani si nu uitati : IUBITI ROMANESTE ! ! Va pup...Ne vedem curand...Iubiti-va mult (cum zicea un clasic in viata) =))
Pe final, o melodie veche si buna :
ps : La aceasta postare m-a ajutat si Ruxandra Opreanu (voluntar si ea al Crucii Rosii Romania, filiala sector 4).












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu