duminică, 4 aprilie 2010

Hristos a Inviat !

Hristos a Inviat !
Dupa cum stim cu totii, anul acesta Invierea Domnului la crestinii ortodocsi "a picat" odata cu cel al catolicilor...Probabil de aceea afara nu a plouat....Eu cred ca asta e dovada ca Dumnezeu ne vrea uniti...
Cum era de asteptat inaintea acestei Sfinte sarbatori, romanul este obisnuit cu traditiile locului. Pai care ? Incepem cu curatenia...Neaprat curatenie generala in toata casa, ca nu e bine sa nu fie curat. De aceea trebuie neaparat curatenie generala...Dupa toate astea, trebuie sa te gatesti..O haina noua, ca e bine sa te prinda aceasta sarbatoare innoit...Dupa ce am facut curatenie, ne-am innoit urmeaza "curatenia trupului" . Si cea sufleteasca, pentru ca majoritatea romanului se duce la biserica, doar de sarbatori pentru a se spovedi, imapartasi, dupa care urmeaza :tunsul, barbieritul, spalatul, chiar daca in aceeasi zi de dimineata ne-am spalat...
Am scapat de toate astea, dar lipseste ceva. Din datina stramosilor stim ca trebuie sa avem pe masa "di tati". Ciorbe, sarmale, salate, cozonaci, prajituri, fructe, sucuri, ape, bauturi alcoolice si cate si mai cate...Prin urmare ce reprezinta sarbatoarea pentru majoritatea romanilor. Inca o zi in care mancam ca porcii. Dar atat de mult mancam ca ne si ingrasam ca porcii...:D...
Prin urmare ca de fiecare data , femeia face mancarurile, iar barbatul baga in el pana nu mai poate...De aceea se si spune, ca romanul bea decat de 3 ori pe an. De Pasti, de Craciun si in fiecare zi.
Cei care stau pe internet, nu vor scapa ocazia de a da cateva mesaje la toti din lista de prieteni, ca doar e mai ieftin si mai comod. Iar o sa primesc acelasi mesaj de N ori, de la persoane diferite. Iar o sa fie unul, doi care nu il dau pe ala, dar dau alt mesaj, ca sa para ca nu copiaza...O adevarata nebunie...Decat sa scri 30 de mesaje pe telefon personalizate, mai bine dai un mass si gata. Si nu dai mesaj doar celor apropiati, ci si la ceilalti, unii chiar necunoscuti.
Odata cu venirea unei sarbatori importante, oamenii incep sa fie mai buni, mai darnici cu cei din jur, mai iertatori, dar din pacate pentru putin timp, pentru ca nu trebuie sa iasa din tiparul obisnuit...Doar sunt oameni si ei...
Dupa toate astea spuse, vreau sa va spun, ca la Chisinau am vazut cea mai tare idee posibila, aplicata cu adevarat. In parcul Stefan cel Mare, pe Aleea Clasicilor Romani, am vazut multe banci in care lumea statea cu laptopul avand acces la internet wireless. Am crezut ca sunt niste fitosi, care stau si ei o ora doua maxim in functie de cat ii tine bateria la laptop.Ok, pana aici toate si frumoase, dar si noi avem la Universitate acces la internet wireless. Ehe...Aici e diferenta. Cei de acolo au pus la fiecare banca, un intrerupator ce se alimenta de la reteaua de curent electric, in care pot pune maxim 4 obiecte electronice in priza. Bravo lor domnule, ca i-au dus mintea mai mult decat pe noi...! Daca la noi se montau asa ceva, cateva prize costau cat o vila , ori a doua zi, nu mai erau acolo...Bravo, bravo lor ca au intelepciune si respect...Poftim dovada..
Eu va doresc Sarbatori Pascale Fericite, sa mancati si beti cu moderatie, si va mai doresc sa fiti mai buni, dar cat mai mult timp. Nu doar de sarbatori...Toate cele bune....

2 comentarii:

  1. Hristos a inviat!
    imi plac mult postarile pe care le ai pe acest blog(mai putin unele cuvinte--dar pe acestea incerc sa le ignor stiind ca vin dintr un suflet profund uneori incarcat cu atata ura pe niste oameni care si bat joc de noi...am zis
    !nu te etichetez dupa cateva cuvinte! ...)
    ff buna ideea moldovenilor de-a avea internetul in parc ...la noi asta nu se poate(unii tineri sunt mult prea badarani --un exemplu real e in orasul meu unde lucrurile noi nu prea au zile bune... )
    Sa ai parte numai de liniste, pace si impliniri!
    Silvia

    RăspundețiȘtergere