marți, 2 martie 2010

Am avut odata un vis (partea -II-a)

Bun gasit oameni buni...Inainte de a scrie partea a doua, a visului meu, vreau sa urez tuturor persoanelor de sex feminim O primavara frumoasa cu trairi exceptionale.
Vreau ca din aceste doua tari, sa fie una singura. Romania Mare. As vrea din tot inauntrul meu, ca fim UNITI SUB TRICOLOR. Vreau ca pe toate podurile care sunt acum, sa fie flori si sa mergem la fratii nostri din drepata Prutului, ca si cum as merge la mine in tara, nu intr-un alt stat. Vreau sa ajung la ei fara pasaport..Nu vreau un singur pod de flori. Le vreau pe toate cu flori...
Din pacate acest vis maret nu se poate indeplini...De ce ? Pentru ca nu vor romanii...Din primul articol al Constitutiei Romaniei, aflu ca : Romania este stat independent, suveran si unitar. Oare chiar e statul unitar ? NU...Parlamentarii vor ca noi sa intram in Republica Moldova, doar ca vecini, care din pura intamplare avem si aceeasi limba si istorie. Eu nu vreau asa...Nu vreau ca Republica Moldova sa intre in U.E. ca stat independent...Eu vreau ca Republica Moldova sa faca parte din Romania si automat sa faca parte din U.E.
Sunt constient ca aceasta unire este si greu de infaptuit. Chiar daca se va organiza un referendum si 80% din populatia tarii ar spune DA, iar cei din Republica Moldova ar spune la fel...Am fi uniti moral, dar nu si fizic...Vor trebui ani sa se reglementeze o noua constitutie , sa se modifice multe din denumiri, si tot ce tine de legi...etc. Aici nu prea ma pricep. Dar daca noi vom spune Da, dansii de dincolo de Prut vor spune si ei DA, voi fi in extaz...Macar copii mei vor trai intr-o tara cu adevarat unitara, curata si mare. Asa cum era odinioara. Nu vor mai trai in minciuna, si nepasare. Ce vor spune statele vecine ? Putin ar trebui sa ne intereseze. Istoria vorbeste.Vreau UNIRE, frati ROMANI ! Vorba regretatului Grigore Vieru : "Ce-avem noi din paceal lor ?!" . Nu avem nimic si nu ne intereseaza nimic. Ar trebui decat sa ne intereseze de noi, ca popor. Tinerii din ziua de azi nu stiu istorie. Si asta e datorita noua. De ce noua ? Pentru ca noi nu am recunoscut si nu am povestit .Cum si pamantul e al urmasilor urmasilor nostri, asa si noi istoria trebuie sa o povestim urmasilor urmasilor nostri...
Trebuie sa facem ceva ! Oare ? Sau mai bine nu facem nimic ? Se mai trezesc doi, trei, o mie, doua mii ca mine, care cred intr-un ideal... Ce facem cu restul ? Ceilalti ne vor considera idioti . De ce ? Pentru ca nu suntem ca majoritatea si noi credem istoria si adevarul, nu ceea ce am invatat in scoala, acea minciuna comunista. Cum am spus, suntem cativa pe langa restul care credem in acest ideal, vrem sa se infaptuiaasca. Eu sciu aici pe blog altul la el, citim intre noi, si ramanem la stadiul de a citi. Atat. Bine ca mai nou citim macar gandurile altora....
Stiu ca multi se vor plictisi citind aceste randuri, dar din cei care vor ajunge la finalul scrierii mele,ma vor crede un cretin, un idiot. Ce sa fac eu cu pacea lor ?! Nu ma icalzeste deloc...!
Pentru tine ce inseamna PATRIA !? Doar pamantul si apa pana la granitele tarii !? Pentru mine reprezinta mai mult...Eu vreau o Romanie Mare, Independenta, Suverana si Unitara ! ! Oare cand vom scapa de lasitatea din noi si vom spune lucrurilor pe nume ? Sa nu mai fim lasi cu noi insine, indiferent de situatie !? Imi vreau pamantul inapoi. Tu nu il vrei !?
Inchei aceste ultima povestioara a gandurilor mele cu cateva strofe din Imnul National al Romaniei :

" Desteapta-te romane,
Din somnul cel de moarte,
In care te-adancira,
Barbarii de tirani.

Acum ori niciodata,
Croieste-ti alta soarta,
La care sa se-n chine
Si cruzii tai dusmani !

Priviti marete umbre,
Mihai , Stefan, Corvine
Romana natiune,
Ai vostrii stranepoti !

Cu bratele armate
Cu focul vostru-n vine
Viata in libertate
Ori moarte striga toti

Acum ori niciodata
Sa dam dovezi in lume
Ca-n aste maini mai curge
Un sange de roman

Si ca-n a noastre piepturi
Pastram cu fala-un nume
Triumfator in lupte
Un nume de Traian ! "
Acest imn are o relevanta extraordinara. E scris de Andrei Muresanu. Eu am postat doar cateva strofe. Pentru multi e un simlu cantec, care il aud la stirile sportive, atunci cand un sportiv de-al nostru ia locul fruntas la concursurile internationale.
Cred ca dormim de prea mult timp, si din pacate inca nu dam semne ca vrem sa ne trezim...Avem acest somn vesnic. Ne maritam soarta...
Pe data de 27 Martie, voi fi la Chisinau, alaturi de alti romani care traiesc si simt romaneste. daca nu voi fi acolo, cu siguranta voi fi in pamant...Vreau ca la sarbatorirea a de ani de la Unirea Basarabiei cu Romania sa fiu acolo...Voi fi acolo. Trebuie
P.S. - Inainte sa inchei, vreau sa ii urez bunei mele prietene si colege de clasa , nascuta pe data de 3 martie, Oana Mat, la multi ani, la mai multe primaveri si sa fie sanatoasa...
P.S.1 - Multumiri pentru poza, lui Ionut, golanul din Botosani

Un comentariu:

  1. bv bv...chiar e misto ce scrii aici!La Multi Ani si din parte mea colegei tale Mat Oana!:))ar fii frumos sa ne mai revedem si noi,fostii colegi de clasa,chiar asa poate o sa scrii si de perioada extraordinara din liceu...bafta!

    RăspundețiȘtergere